INTE – GRATKA

INTE – GRATKA

Zajęcia warsztatowe:
Cukier – zagrożenie XXI wieku:
Na zajęciach zastanawialiśmy się z czym wiąże się nadmiar cukru w diecie oraz czym może skutkować spożywanie go w dużych ilościach? Zwróciliśmy uwagę młodzieży, że cukier może uzależniać i wyjaśniliśmy jego mechanizm.
Zwróciliśmy uwagę, że cukier znajduje się w większości produktów spożywczych, które kupujemy – od parówek i keczupu po fasolkę w słoiku.

Na zakończenie zajęć zaprezentowaliśmy Spot Narodowego Funduszu Zdrowia „Nie przesadzaj, nie przesładzaj!” Przygotowany został w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej „Słodki, słodszy… cukrzyca” Głównym jego celem jest promocja zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom, jak dużo cukru spożywamy bezwiednie.
Nasze zajęcia zakończyliśmy wnioskiem:
Cukru nie da się wyeliminować z naszego życia, a to, czy stanie się dla nas trucizną, zależy od naszej świadomości, której na imię: WIEDZA, UMIAR, ROZSĄDEK.
Filoterapia:
Na dwóch kolejnych spotkaniach niezwykle zainteresowały nas losy bohaterów brytyjskiego serialu młodzieżowego pt.: ,,Życie w cuglach’’ Jest to historia o dorastaniu, której bohaterka, amerykańska nastolatka o imieniu Zoe, spędza wakacje pełne przygód na angielskiej prowincji. Życie 15-letniej Zoe zmienia się bezpowrotnie, gdy podczas pobytu w stajni Bright Field spotyka tajemniczego konia Raven. Fabuła serialu była dobrą okazją do rozmowy z młodzieżą na temat pozytywnego wpływu koni na zdrowie psychiczne człowieka i rodzajów hipoterapii.

Zajęcia taneczno – ruchowe:
Terapia słowem, gestem i ruchem – Karnawał w Polsce i na świecie.
Nasze zajęcia miały formę tanecznej gry muzycznej wykorzystującej do działania kontroler Kinect. Było to możliwe, ponieważ w ramach doposażenia Świetlicy Terapeutycznej otrzymaliśmy od rodziców Klary zestaw multimedialny – konsolę PlayStation z kontrolerem ruchu i zestaw gier. Taneczne pojedynki cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży.
Klara, Ola, Ania, Grzegorz, Łukasz i Adrian bawili się wyśmienicie, mieli możliwość odprężyć się, wyzwolić z napięć, wyrazić siebie, swój nastrój i emocje.
Zajęcia ruchowe zostały poprzedzone rozmową na temat obecnie trwającego karnawału i jego obchodów w Polsce i na świecie. Były też doskonałą próbą tanecznych umiejętności naszych wychowanków przed czekającym ich Balem Karnawałowym.